iTrainer

Be Inspired with Aerobicweekends Sweden

Träningsprogram för Atletträning - Förberedande program A1

Kategori: . Tags:

Hej. Här behövs ett aktivt medlemskap i iTrainer Academy
Logga in eller registrera dig.

Eller köp post

Träningsprogram A1:


- Köp post för att få tillgång till materialet!

Informationen i boken ”Atletträning för alla” ska du se som en utbildning och ett uppslagsverk. Förhoppningsvis kommer du att förstå varför vi Atleter gör vissa saker och varför vi INTE gör vissa saker, hur en rörelse fungerar för en person, men inte för en annan. Med rätt kunskap kan du lättare motivera dig själv och/ eller argumentera varför du behöver mer rörlighet, styrka, uthållighet eller höftstabilitet, varför du inte lyfter med bananrygg eller gör knästicksbenböj, varför du kör en rörelse med fitnesstil ena gången och atletstil en annan gång. Du blir helt enkelt din egen PT.
 
Indelning av bokens Programbank
Ett program kan skapas med många olika inriktningar och målsättningar. Men då Atletträningens målsättning är att bli allround-tränad, går det att komma väldigt långt med några få basprogram. Basprogrammen har en generell inriktning, att klara av de olika Atletnivåerna.

Alla Atletprogram är skapade för redan tränade individer. I grunden spelar det ingen roll vad du tränar, men du måste ha tränat  2-3 pass i veckan regelbundet under minst ett halvår. Med denna utgångspunkt, har vi flera typer av program som kommer förbereda båda dig och din kropp för Atletträning, oavsett vilken sportbakgrund du har eller till vilken nivå du vill utveckla din fysik.

Du kan läsa mer om våra träningsprogram under bokens kapitel 11 och Träningsprogram.

Detta program A1

Program A – Förberedande träning
Alla våra A-program är till för dig som endast har motionerat. Motionerat innebär att du har tränat på, men inte jagat resultat utan fokuserat på att må bra. Din träning har kanske inte varit så allsidig, utan du har tränat det du tycker är roligt. Program A kommer komplettera och bredda din nuvarande träning samt förbereda din kropp för program B, då man börjar jaga resultatnivåerna.

Program A1 – För gruppträningsutövaren
För dig som tränar regelbundet 2-3 pass i veckan och då olika gruppträningspass. Förutom dina gruppass tar du promenader. Eventuellt kompletterar du din träning med kondition och enstaka styrkepass med maskiner och/eller med din egen kropp. I stort har du lite eller ingen styrketräningserfarenhet med fria vikter.



AfroDance

Stacks Image 6660

Atletträning

Gympa

Funktionellt

DanZy

Stacks Image 6688

Innerstrength

Spinning

Coretraining

Stacks Image 6762

Instruktörsutbildning

Allt Du behöver för att jobba som Gruppträningsinstruktör
Stacks Image 6771

Deluxe Träningsresor

Ultra-All-Inclusive Güral Premier Turkiet
Stacks Image 6780

Internationella Träningsveckor

Europas ledande träningsveckor, Playitas Fuerteventura

Utbildnings & Inspirationsveckor

Playitas Fuerteventura samt
Ultra-All-Inclusive Güral Premier Turkiet